تلسکوپ فضایی هابل با چهار تصویر جدید و زیبا ۳۵ سالگی‌اش را جشن گرفت پرسپولیس تنها نماینده ایران در مسابقات Efootball لیگ نخبگان آسیا تریلر جدید بازی Ghost of Yotei منتشر شد + زمان انتشار صورت خندان آسمان شب | زمان و شیوه رصد آرایش نادر ماه و زهره و زحل نتایج یک تحقیق جدید: کلاغ‌ها هندسه می‌فهمند! اولین شبکه ۱۰G جهان با سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت‌برثانیه در چین راه‌اندازی شد ۲۵ درصد نسل Z فکر می‌کنند هوش مصنوعی خودآگاه شده است تسهیل‌گری سازمان تنظیم مقررات در زمینه هوش مصنوعی دولت برای آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان، معلمان و والدین پلتفرم رایگان آماده کرده است دانشمندان وجود اولین سیاهچالۀ بدون ستاره در کهکشان راه شیری را تأیید کردند پاول دورف: فرانسه می‌خواهد به پیام‌های رمزگذاری‌شده کاربران تلگرام دسترسی داشته باشد دولت و ایرانسل با همکاری هم دستیار هوشمند ارائه خدمات معرفی می‌کنند نخستین بارش شهابی سال در راه آسمان ایران افتتاح غیررسمی بزرگ‌ترین موزه تمدنی جهان در مصر نتیجه تحقیقات جدید: در بسیاری از خمیردندان‌ها ‌فلزات خطرناک وجود دارد کشف شواهدی جدید از وجود حیات باستانی در مریخ قابلیت شگفت‌انگیز ChatGPT: شناسایی موقعیت مکانی عکس‌ها پروژه‌های بلندپروازانه برای زندگی بشر زیر آب انسان‌ها و ربات‌های انسان‌نما در مسابقه دو ماراتن چین رقابت کردند + فیلم انتشار آگهی مسکن بدون ثبت اطلاعات ملک در سامانه املاک و اسکان ممنوع است
سرخط خبرها

نگاهی به شماره جدید نشریه PC Pro | نوامبر ۲۰۲۰

  • کد خبر: ۴۳۰۰۹
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
نگاهی به شماره جدید نشریه PC Pro | نوامبر ۲۰۲۰
تیم دانتن، سردبیر نشریه PC Pro، در یادداشت ورودی شماره جدید خود با اذعان به کمبود خبر‌های خوب می‌نویسد این روز‌ها به ویژه در امور اقتصادی خبر خوبی نمی‌بینید مگر آنکه سهام دار یکی از ۴ غول دنیای دیجیتال باشید.
نجفی | شهرآرانیوز - مجموع درآمد‌های چهارماهه دوم شرکت‌های آلفابت، آمازون، اپل و فیسبوک به عدد خیره کننده ۲۸ میلیارد دلار رسیده است که نشان از جایگاه فناوری در اقتصاد دنیای پساکرونا دارد. از جمله دیگر تغییراتی که دنیای کووید ۱۹ به ارمغان آورده است تغییر رژیم تفریحی افراد در سراسر جهان است.
 
دک پونتین، از مقاله نویسان نشریه PC Pro، با طرح این سؤال که «هنر ادامه دارد، اما چه کسی برای آن هزینه می‌کند؟» به بررسی عرضه مجازی هنر‌های مختلف پرداخته است. او معتقد است حقیقت تلخ در تفاوت روان شناسی هزینه کردن برای تفریحات مجازی با تفریحات هنری زنده است. انتقال نیافتن احساس، هم نوایی جمعی و هزینه‌های متفاوت دسترسی مجازی از جمله مؤلفه‌هایی هستند که رژیم مصرفی تفریحی کاربران را تغییر می‌دهند و در چنین بازاری، هنر و استعداد به تنهایی نمی‌توانند به بقا ادامه دهند.
 
این روز‌ها کاربران فضای مجازی به سادگی پرسیدن یک سؤال می‌توانند هر آنچه می‌خواهند از گوگل، الکسا یا دیگر دستیار‌های مجازی بپرسند و به سرعت جواب بگیرند. اما آیا این فرایند احساس کاذب اطمینان ایجاد می‌کند؟ اگر ماشین‌های هوشمندی که از آن‌ها سؤال می‌کنیم پاسخ را ندانند چه می‌شود؟ سارا کیدنر، خبرنگار PC Pro، برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها به بررسی منابع مورد استفاده این ابزار‌ها پرداخته است. برای نمونه، مشخص شد که اپل و آماوزن هردو از منابع گوگل استفاده می‌کنند و در پاسخ به سؤال ساده هوا امروز چطور است، جواب کاملا یکسانی دارند. او در آزمایش دیگری دستیاران صوتی را با ۱۸۰ سؤال در امور تجاری مورد آزمایش قرارداد و نتایج ناامید کننده دریافت کرد. تنها ۳۵ درصد از پاسخ‌ها قانع کننده و صحیح بودند. پژوهش‌های دیگر نیز نشان می‌دهند کاربران از این دستیار‌ها صرفا برای موارد جزئی استفاده می‌کنند و باید برای اطمینان از پاسخ‌های دریافتی، باز هم پاسخ‌ها را دوباره و چندباره بررسی کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->